donderdag 21 april 2011

PC-Beveiligd Bestand Verwijderen

Ik heb een netwerk met daarin onder andere een PC.
De PC kan in de gedeelde map een beveiligd bestand achterlaten, die daar door de Mac met geen mogelijkheid te verwijderen is!!! 


Dat houdt dus tevens in dat de Mac overgeleverd is aan de PC voor het verwijderen van het bestand...

Dat PC's dominant kon zijn, wist ik wel, maar dit is toch wel erg dwingend!
Als iemand een oplossing weet, verneem ik dat graag!

Details:

Het bestand is gedownload in ZIP-format. De beveiliging zit er op de PC ogenschijnlijk niet op. Geen password nodig om uit te pakken. 

De bevoegdheden kan je via het Mac-password aanpassen, maar worden niet opgeslagen bij het weer op slot doen, of sluiten van het info-scherm.
Jezelf toevoegen als rechthebbende kan je dan ook wel vergeten.


Op de PC staat het bestand als [Alleen-lezen] & [Archief].
Slechts nadat ik het [Alleen-lezen] vinkje had weggehaald, kon ik het bestand op de Mac in de prullenbak gooien.

Bij wijze van test een tekstbestandje op de PC beveiligd en in de gedeelde map gezet, en ook daar ontstond hetzelfde probleem.

Bizar!

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4