vrijdag 1 januari 2010

Voorvertoning



Ik zette in [Finder] de weergave op Symbolen omdat ik een folder wilde opschonen. En wat is handiger dan meteen zien wat je gaat verplaatsen. De Mac toont in 'preview' wat er als bestand onder het icoon zit, dat wist ik wel. Ook worden video's op deze manier afgespeeld. Mooie functie binnen OSX Snow Leopard.



Niets vermoedend kreeg ik een verrassing te zien: in de folder stond een bestand van MS Powerpoint, en toen ik met de muis over de afbeelding ging verschenen er twee pijlen in het icoon. Een naar rechts en een naar links, en de functie werd me direct duidelijk. De afbeeldingen die in de PPS zitten kan je op die manier bekijken... niet echt wereldschokkend, maar toch een opvallend effect! Hetzelfde gebeurd als je over een PDF komt met je muis, die kan je ook in het klein 'voorvertonen'. Als je de tekst in de PDF echt wil lezen is zelfs de grootste weerga van het icoon, te klein. Ik denk ook niet dat het daarvoor bedoel is, het heet immers niet voor niets 'voorvertoning'.


Geinig toch?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4