donderdag 7 januari 2010

Een lege Prullenmand



Grappig om te zien: je verwijdert vanaf een externe schijf of stick iets middels de prullenbak, vervolgens verwijder je dit medium.





Feitelijk is er nog niets verwijderd, immers de opdracht tot legen heb je niet gegeven.
Leeg nu vervolgens de mand en je zult zien dat hij leeg is. mount nu het medium opnieuw, en ziedaar... de van die schijf te verwijderen items liggen weer in de mand.


Typisch Apple!




Een ander vreemd fenomeen: ik heb het wel eens dat ik sommige bestanden niet vanuit de prullenmand kan legen, omdat ze volgens OSX in 'gebruik' zijn. De bestanden worden ook met naam genoemd, en dat zijn vaak afbeeldingen.



Ik heb dit ooit voor mezelf uitgelegd als zijnde dat de [Viewer] ze nog als laatst geopend bestand in het geheugen heeft staan. Echt logisch kwam het niet op mij over, maar ik deed het er maar mee. 


Het probleem is ontstaan, doordat ik de Mac niet meer uitzet… 
Oplossing is ook nu weer niet moeilijk, maar je moet het maar weten: [Finder] opnieuw op laten starten verhelpt het probleem.


De prullenbak is hierna weer leeg te maken.



-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4