zondag 30 november 2008

Finder - Snelkoppelingen

In de Finderbalk (daar waar de iconen van de HDD staan) kan je onder 'Locaties' zeer eenvoudig snelkoppelingen maken naar mappen of applicaties: map naar links onder [Locaties] slepen en voilĂ . Aangezien ik mijn favoriete applicaties al in de bovenbalk van Finder heb staan, gebruik ik de zijbalk dus uitsluitend voor mapkoppelingen. Vandaag had ik een aantal mappen gekoppeld om wat sorteerwerk te gaan doen.
Als in de zijbalk een map gekoppeld staat, dan kan je daar eenvoudig bestanden of mappen naartoe slepen.



Op een bepaald moment was een map, die op deze manier leeg was geworden, overbodig, en ik deponeerde deze in de prullenbak. In de zijbalk was nog steeds de koppeling te zien die ik naar deze map had gemaakt. Als ik erop drukte opende hij simpelweg de map in de prullenbak.
Uiteindelijk leegde ik de prullenbak en wat denk je? De snelkoppeling verdween automatisch! Laat ik eerlijk zeggen dat ik dat niet had verwacht, ook niet van Mac.
Super!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4