zondag 30 november 2008

Mighty Mouse Schoonmaakbeurt

Ik denk dat veel Mac-gebruikers het met mij eens zullen zijn dat de Mighty Mouse een fantastische muis is. Ligt verrassend lekker in de hand, en het 'piep'-kleine scroll wieltje is echt een openbaring. De meeste gebruikers zijn zo aan de grote scroll wielen gewend, dat men wat vreemd naar dat kleine balletje van de Mighty Mouse aan zal kijken. Het wieltje stelt je trouwens ook in staat zijwaarts te scrollen!



Bij alle mooie dingen in het leven komt er een moment dat er iets van die schoonheid vergaat. Zo ook bij de Mighty Mouse, na hem een tijd gebruikt te hebben, begon het scrollen te haperen en na verloop van tijd kon ik alleen nog omhoog scrollen!!! De schoonmaak methode middels een vochtig doekje werkte niet goed genoeg. Bedoel; na een week goed werkend gebruik moest ik er weer een poetsdoekje overheen halen. Op internet verwachtte ik een echte oplossing, en vond de volgende:

De methode om je muis goed schoon te maken:
Trek de USB-kabel uit je toetsenbord.
Pak een A4-tje.
Draai je muis met het scrollballetje naar beneden op het A4-tje.
Alle kanten opdraaien... cirkels... heen en weer... vooruit achteruit...
Na een paar minuten heb je een Mighty Mouse die werkt alsof hij net uit de verpakking komt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4