zondag 19 april 2009

Bootcamp & Games

Eerder wist ik te melden dat het met de games in Bootcamp niet echt wilde lukken.
Ik had alle voor de hand liggende updates gedraaid, incl. SP3 en alle Apple updates. Dat leek het probleem niet op te lossen. In mijn iMac zit een ATI Radeon HD 2600 PRO, en wat ik probeerde, was de meest recente drivers daarvoor te downloaden en te installeren. Liep uit in een melding dat de hardware niet compatible was met de software (Catalyst). Hij begon ook over .NET Framework te zeuren, wat dat ook mag zijn, ik downloadde en installeerde het. Unreal Tournament draaide wel, maar uitsluitend met software rendering. Niet echt fraai dus.


Uiteindelijk werkte het dus van geen kant en draaide ik alle ATI-installs terug. Naar later bleek ook de stuurprogramma's die ik al gebruikte. Dit resulteerde in een grovere resolutie.
De Leopard DVD heeft de drivers, dus die werd ingeladen en de juiste ATI drivers werden geïnstalleerd.

Quake 4 erop gezet, en jawel... die draait, en goed ook!
Tomb Raider 'Legend' erop, en ook die loopt perfect, zelfs met de zwaarste settings is het nog te spelen, maar niet ideaal. Zelfs de laatste Tomb Raider loopt goed; die wilde op mijn PC notebook niet draaien vanwege een te trage processor.
Assassin's Creed: loopt als een zonnetje!


Het ziet ernaar uit dat de drivers die Bootcamp standaard installeert niet de juiste zijn voor deze 2600 PRO. Best vreemd eigenlijk, want dat is toch een kwestie van detecteren.

Anyway, eindelijk heb ik Bootcamp daar waar ik hem hebben wilde. Een perfect draaiende XP die OOK de laatste Games aankan.

Yippie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4