dinsdag 9 september 2008

Twee Afstandsbedieningen voor Mac's

Zoals je weet heb ik meer dan een Mac thuis. Wellicht weet je niet dat elke Mac standaard met een afstandsbediening wordt geleverd, maar dat weet je dan nu. Voor multi-media is zo'n remote erg handig, dat kan ik je wel vertellen! Je kunt er bijvoorbeeld de standaard bij OSX geleverde DVD-software mee bedienen, of voor het afspelen van je muziek in iTunes. Ook het geluidsniveau is ermee aan te passen.

Anyway, met twee Mac's heb je dus ook twee afstandsbediening units in huis gekregen. En als de computers in dezelfde ruimte staan dan bedien je standaard beide computers als je bijvoorbeeld op PLAY drukt. Niet handig zou je zeggen, en dat is het ook niet. Of moet ik zeggen 'was' het niet. Onder beveiliging (vreemde plek voor instellingen van een remote control...) van systeemvoorkeuren, heb je een optie om het ontvangst van de remote, uit te zetten. Voor mijn iMac stond hij tot vandaag dus aan, en voor de MacBook stond de ontvangst op uit.

Laat ik vandaag nu toevallig verder kijken dan mijn neus lang is: er is een optie om de remote unit te koppelen aan de computer in kwestie. Gevolg is dat na de koppeling de iMac alleen op de ene remote reageert en de MacBook alleen op de andere... Netjes!


Had ik eerder willen weten!
Afijn, nu weten jullie het ook, en dat is ook een winst.

-

1 opmerking:

  1. hmm... grappig.. helaas heb ik er maar 1... weet wel dat de apple remote goed samenwerkt met vlc-player... zit eigenlijk te hopen op een uitgebreide versie ervan... vind 6 knopjes iets te weinig...

    BeantwoordenVerwijderen

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4