dinsdag 20 mei 2008

Toets Combi's

Ik dacht altijd dat Windows het systeem was van de toets combinaties om bepaalde taken sneller uitgevoerd te krijgen dan door een muis klik actie.
Waarschijnlijk zat ik er naast, want sinds mijn iMac mijn belangrijkste computer is, gebruik ik meer combi's dan ik ooit op welke PC dan ook heb gebruikt!
In een eerdere Blog heb ik het over de combi's CMD-C & V gehad.

Als ik nu een bestand heb bewerkt, druk ik CMD-S en daarna CMD-W. Met de ene sla ik mijn werk op, en met de ander sluit ik het venster af. Supersimpel en snel als de brandweer!

Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit op de PC middels een combi mijn venster afsloot.

Op mijn werk hebben we PC's en sinds ik steeds meer combi's op de Mac gebruik, ben ik dat op de PC ook gaan doen. Voorbeeld daarvan is CRTL-S om op te slaan & CTRL-W om het venster te sluiten.
Vreemde omgekeerde wereld! En als ik terug denk aan mijn eerste Mac belevenissen tien jaar geleden, dan kan ik je zeggen dat ik door de Mac-methode de PC anders ben gaan gebruiken. Slepen is zo'n voorbeeld, dat doet een PC-gebruiker bijna niet, terwijl het bijna altijd weldegelijk kan.

Apple leert mij dus efficiĆ«nter met mijn PC omgaan….hahahaha

-

1 opmerking:

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4