zondag 4 mei 2008

Wachtwoord Verlopen...

Vandaag startte ik na lange tijd mijn Vista-machine weer eens voor de vorm op.
"uw wachtwoord is verlopen"...
Uh... gaat mijn PC bepalen of mijn paswoord verlopen is???
Ik snap best dat het goed bedoeld is, en dat Vista mijn veiligheid wil waarborgen, maar ik bepaal dergelijke dingen toch hopelijk gewoon zelf! Ik drukte dus op annuleren.

Omdat deze vraag me toch een beetje dwars zat... goed gedaan Vista! Startte ik op een bepaald moment toch opnieuw op, en wat denk je... wederom de melding over mijn paswoord. Ik ging nu dus maar noodgedwongen akkoord met het wijzigen, en koos gewoon mijn oude paswoord als nieuwe. Dit werd geaccepteerd! Is vast een Bug in Vista, want het lijkt mij toch dat een nieuw paswoord niet een oude mag zijn en zou er toch in ieder geval een waarschuwing in mijn scherm moeten staan voor akkoord. Ik moet meteen weer denken aan dat hilarische Mac vs PC spotje waarin een bodyguard steeds de vraag stelt "Cancel or Allow". Als je hem nog niet kent, hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=VKM1cAtAdtQ

Anyway... ik hoop dat mijn Mac mij nooit zo'n domme vraag zal stellen als ik opstart! En Apple een beetje kennende hoef ik me waarschijnlijk geen zorgen te maken.

Een week later startte ik Vista weer eens op, waarom toch?...hahhaha
Ik kon weer niet inloggen omdat er in mijn scherm een nieuwe melding kwam: "Het wachtwoord is ongeldig"



Wederom gaf ik het oude paswoord in en startte Vista verder op. Nu in het gebruikers scherm het paswoord toch maar veranderd, want dat moet blijkbaar van oom Bill…

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4