donderdag 14 augustus 2008

Herstart Computer: Herstel Vensters...

Als je binnen OSX met geopende vensters je computer afsluit, en weer opstart, dan wordt de status van die vensters hersteld. Voorwaarde is wel dat die applicaties automatisch opstarten bij een herstart (Openen na inloggen - optie). Finder start altijd na het inloggen op, omdat het het hart van de Mac is, en er dus alles omheen draait. De vensters van Finder worden dus altijd hersteld naar de vorige waarden: Het aantal geopende Finder vensters, de positie op je scherm, het formaat van de vensters, en het mooiste: de positie in de file-tree is gelijk aan de vorige keer!


Om maar weer het vergelijk met Windows te maken: die start Explorer niet standaard op na het inloggen. onthoudt niet het aantal geopende vensters, herstelt niet het formaat, en start altijd op een locatie waarvan ik altijd gedacht heb "waarom hier?

Er zijn veel betere startlocaties". Er is trouwens ook een volksstam die beweert dat je eerst alle applicaties binnen Windows af moet sluiten voor de PC uitgezet mag worden. Ik weet niet wat er waar van is, ik ga er steevast vanuit dat Windows zelf zal dienen te weten dat de applicaties gesloten moet worden als ik het commando "afsluiten systeem" geef!

Na het inloggen kan je met je Mac dus meteen verder met dat waar je de vorige keer mee bezig was, en mocht je vergeten zijn wat dat was, geeft het venster duidelijk aan waar dat was, en gaat er bij mij eigenlijk altijd wel een lichtje branden.

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4