maandag 25 februari 2008

Apple's Front Row

Voor een filmfreak als ik is de applicatie 'Front Row' groots!
Wat doet het dan precies, waardoor ik zo enthousiast ben?

Tja...
Laat ik beginnen bij de standaard bij elke Mac geleverde afstandsbediening.
een klein wit dingetje met 6 knopjes, die wel wat weg heeft van iets uit de iPod familie.


Als je daarop het knopje menu indrukt, wordt het scherm zwart en start een mooi vloeiende interface op, die je allerlei multimedia opties geeft.
Je kan er films die op schijf staan bekijken of muziek beluisteren. Ook foto's kan je bekijken.
Onder de optie films, kan je filmtrailers kiezen.

Alle nieuwste films (dagelijks/wekelijks geupdate) staan hier op een rij, met de filmposter en info over de film zelf. Als je er een selecteert, dan zie je een downloadbalk die in een rap tempo de trailer binnenhaalt. Voor een beeldvullende (ja hij is volledig full screen!) trailer van 2-3 minuten is hij slechts 4-5 seconden aan het downloaden.


Op internet zijn er sites waar je dezelfde trailers kan bekijken, echter dan zijn ze hooguit een kwart van je beeldscherm, en is het downloaden ervan vrij traag.
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Apple deze trailers op een eigen server hebben staan, die uitsluitend door Apple-gebruikers via Frontrow benaderd kan worden. Hierdoor heeft men waarschijnlijk een optimale verbinding kunnen garanderen, zonder de 'lag' die je normaal op populaire sites heb.

Het beeld en geluid van de trailers is volop genieten!
Uiteraard is het geen DVD-kwaliteit! Maar het komt aardig in de buurt denk ik.

Front Row; multimedia op z'n best

-

3 opmerkingen:

  1. Helaas wordt de remote niet meer standaard meegeleverd met de mac. Ik heb er 1 los gekocht en man wat geweldig! Echt weer op zijn Macs. Simpel en het werkt gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, niet meer standaard meeleveren, scheelt weer € 19,- op de aankoopprijs zullen we dan maar zeggen. Of werkt dat niet zo?

    Piet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn inderdaad niet vies van wat marge daar in Cupertino. Haha. Ik start binnenkort ook mijn eigen log over Mac. Zal je op de hoogte houden.

    BeantwoordenVerwijderen

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4