maandag 25 februari 2008

ZOOM Zoom zoom...

Als er één ding is dat ik persoonlijk op de Mac vaak gebruik is het de CTRL-scrollwiel zoom mode!
Door de control toets ingedrukt te houden en aan het scrollwieltje te draaien zoom je in op je scherm, en uiteraard kan je ook weer uitzoomen als je het wieltje terugdraait.

Waarom vind ik dat handig?
Uh... omdat ik veel Youtube en andere WEB-video's bekijk, enne die zijn niet beeldvullend, om niet te zeggen dat het schermpje gewoon te klein is voor mijn smaak.
Ik zoom dan meest naar 200% zodat de kwaliteit nog wel redelijk blijft maar de video wel beter zichtbaar is.
Wanneer het ook handig is; als je een lap tekst moet lezen, maar ff lekker achterover in je bureaustoel wil hangen. Gewoon inzoomen en alles blijft goed leesbaar.

Let wel, dit zoomen is op elke OSX een standaard, geen losse applicatie die je zou moeten installeren ofzo.
Op XP heb ik het ook wel eens gezien, maar dan is het een losse applicatie. Ik heb me laten vertellen dat Vista ook standaard een Zoom mode heeft, ik kan me dat echter niet herinneren uit de tijd dat Vista bij mij op de PC stond.

-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Powered By Blogger
 
Wikipedia Affiliate Button UA-5298113-4